Valahol érdekes, hogy a turizmust jegyzik először, mint olyan tevékenységet, amiből profitálni is lehet, és nem mondjuk a sajtkészítést. Mindenesetre a fent említett időkben valószínűleg még semmilyen formában nem jutalmazták a dolgozókat, ha csak a jutalom nem az volt, hogy a következő napot is megélhette az illető. A céges ajándékcsomagok Amerikában születtek meg és azokban az időkben, amikor már bőven dübörgött a kapitalizmus. Annyi biztos, hogy az 1898-as Detroit Automobile Company életében már kaptak az alkalmazottak céges ajándékcsomagot. Ez a vállalkozás volt Henry Ford első cége, ami aztán csődbe ment, de mindenkit megnyugtatunk, hogy nem a céges ajándékcsomagok miatt. Sőt mára tényként kijelenthető, hogy azok a vállalkozások, amelyek céges ajándékcsomaggal, vagy bármi más egyéb módon tudják motiválni a dolgozóikat, sokkal sikeresebbek mint azok, amelyek semmiféle gesztussal nem jutalmazzák az elvégzett munkát.
Fontos a munkahelyi komfort
A céges ajándékcsomagok ideje igazából most jött el, ahogy a csocsó asztaloké és a pingpong asztaloké is, amelyek szintén a munkahelyi komfort részét képezik. Egy magára valamit adó cég ugyanis napjainkban már nem csak a profitot nézi, hanem a dolgozók elégedettségét is. És ez most már nem csak a nőnapi vagy karácsonyi céges jutalmakban nyilvánul meg, hanem minden másban is. Minden komoly brend azaz márka, ha kedveskedik a dolgozóinak, azt részben motiváció érdekében teszi, részben pedig azon felismerés jegyében, hogy semmilyen komoly vállalkozás nem lehet nyereséges a dolgozói nélkül, és ez nem csak a marketingigazgatóra, de mindenki másra érvényes. Mindenféle lekicsinylés nélkül a WC-s nénire is, hiszen senki nem tud olyan helyen hatékonyan dolgozni, ahol nem tiszta a mosdó.
Céges ajándékcsomag, mit elismerés
Kérdés persze, hogy milyen is legyen az a bizonyos céges ajándékcsomag, ami olykor nagyon is komoly fejtörést okoz a HR osztálynak. Nos, ami javaslatunk az, hogy ez a gesztus álljon arányba az elvégzett munkával. Természetesen a cél a dolgozó elégedettsége, így ha csak egy szelet csokoládéval akarjuk meglepni az alkalmazottat, aki nagy mértékben hozzájárult, ahhoz, hogy sikerre vigye a vállalkozást, akkor az többet árt, mint használ. Ellenben, ha mindenféle indoklás nélkül adunk valakinek egy zsúfolásig telt céges ajándékcsomagot, az szintén nem jő ötlet, mert az az üzenete, hogy igazából nem is kell tenned semmit azért, hogy elismerjenek. Egy biztos, a meglepetesem.hu olyan széles szortimentet kínál a céges ajándékcsomagokat illetően, hogy bizonyosan mindenki megtalálja a tökéletes választást.