Országonként, sőt régiónként is változik a partnerekkel való kapcsolattartás formája, vannak területek, ahol a cégvezetés a személyes kapcsolattartást részesítik előnyben, ezzel szemben másutt a céges ajándékcsomagok küldése a jellemző. Magyarországon szerencsére úgy alakult a dolgok, hogy fifti-fifti van jelen mind a két megoldás.
Nagyobb cégek esetében karácsonykor szinte már kötelező a céges ajándékcsomagok küldése az üzleti partnereknek. Persze nem kell egetverő vagy méregdrága dolgokra gondolni, egy céges ajándékcsomag mindig inkább egy figyelmesség, amivel jellemzően az egész éves közös munkát köszönjük meg a másiknak, és megalapozzuk a következő évi együttműködést. Érdekes, hogy a céges ajándékcsomag küldésnek is megvan a maga divatja, léteznek bizonyos trendjei, melyek olykor egészen apró dolgokból születnek meg. Nézzünk erre egy példát.
A kreativitás színrelép
A 2010-es évek elején egy akkor alakult kreatív ügynökség úgy akart betörni a reklámpiacra, hogy egy valóban kreatív és vicces céges ajándékcsomagot postázott ki a leendő ügyfeleinek. A dolog azonban olyannyira jól sikerült, hogy több megajándékozott vállalat is elkezdett céges ajándékcsomagokat küldözgetni saját piaci környezetében. Egyre többen szálltak be a jópofa játékba, még annak ellenére is, hogy ez az időszak gazdasági szempontból korántsem volt kedvező időszak.
Tevékenységtől függően nagyon sok cég volt kénytelen lehúzni a rolót, aki azonban maradt, megerősödött. Ennek a megerősödésnek az egyik oka pedig pontosan a céges ajándékcsomagok voltak. Teljesen véletlenül ugyanis, ennek a küldözgetésnek kialakult egy olyan üzenet is, hogy együtt vagyunk, közösen túléljük ezt a nehéz időszakot, ami később így is lett. Mondani sem kell, hogy ez a bizonyos kreatív reklámügynökség megszerezte a piacot, amit szeretett volna.
A céges ajándékcsomag kiváló brand építésre is
Az egész nem tartott tovább fél évnél, de tény, hogy a fél ország céges ajándékcsomagokat küldözgetett egymásnak ebben az időszakban. A karácsony mellett hazánkban az említett személyes partnertalálkozók, vagyis céges rendezvények sem történhetnek meg céges ajándékozás nélkül. Persze nem azért, mert ilyen végtelenül kedves felénk a vállalatvezetés, hanem azért, mert ez egy remek alkalom a brand építésre is.
Az ügyfél nem felejti el a gesztust, mert nem is az adott cégnek küldött ajándékcsomag tartalma a fontos, hanem a gesztus: a másik úgy érzi, kapott valami extrát a munkán, együttműködésen felül is. Jóllehet, ha egy vállalat jobban belenyúl a pénztárcájába és egy drágább partneri ajándékcsomagot állít össze, akkor várhatóan annak a jövőben meg is fog térülni az ára. A dolog egyszerű pszichológia csupán, ajándékozás után az ember szívesebben ír alá szerződéseket, a barátok kedvezőbb üzleti kapcsolatot ápolnak egymással, mint az idegenek.