Barion Pixel

Fogadja el a cookie beállításokat a megfelelő működéshez. Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát. Elmúlt már 18 éves? Ha igen kattintson az elfogadom gombra, ha nem lépjen ki oldalunkról.

Ajándékküldés mindenütt

Az ajándékküldés első hivatalos kezdeményezője kétségkívül csak a Mikulás lehet. Későbbi Szent Miklós 245-ben született, ami tényleg nem tegnap volt, és számos csodás tettén túl ajándékküldéssel is foglalkozott, mivel apró meglepetéseket adott a szegényebb családoknak. Érdekesség, hogy állandó ünnepe csak a 19. században alakult ki.

Van valami kedves a történetben, hogy míg a kicsik azt hiszik, hogy rövidnadrágos, hózentrógeres, jókedvű manók állítják össze az ajándékcsomagokat, amit aztán a Mikulás kiszállít, addig valójában a rokonok és barátok ajándékoznak. Az ajándékküldés azonban ma már nem csak a Mikulás privilégiuma, hanem bárki, bármikor szabadon gyakorolhatja ezt a szép szokást. Jellemzően egyébként, az utóbbi évtizedekben felfutóban is van mindenütt az ajándékküldés. Szintén érdekes tény, hogy míg a Mikulást Finnország és Lappföld havas tájaira vagy esetleg az Északi-sarkra teszi az emberi képzelet, addig valóban az északi országokban a leggyakoribb az ajándékküldés. Persze nem a sarkkörön, de a statisztikák szerint Norvégiában, majd rögtön utána Finnországban élnek a legtöbben a különböző ajándékküldő szolgáltatásokkal, már ami az európai piacot illeti. Amerikában ugyanis, ahogy sok minden más, az ajándékküldés is népszerűbb, mint az öreg kontinensen. Ráadásul ez korántsem véletlen.

Miért népszerűbb az ajándékküldés Amerikában?

Akár meglepő is lehet, de a piaci elemzések szerint azért, mert más a vállalati környezet, máshogy működnek a nagy cégek, mint Európában, egyszerűen mások a szokások. Nálunk egy cég tevékenységétől függően évente kétszer, háromszor, esetleg ötször tart személyes partnertalálkozót, a rendezvény végén pedig céges ajándékcsomag átadásával zárja az ünnepséget a vendéglátó cég. Európában tehát inkább a személyes találkozó a szokás a partnerség megünneplésére. Ezzel szemben Amerikában hatalmas divatja van a céges ajándékküldésnek is, hogy megerősítsék a másikban a bizalmat és az együttműködés fontosságát. Persze könnyen belátható, hogy a tengerentúl ez azért így alakult ki, hiszen sokkal nagyobbak a távolságok, mint az európai országokban, vagyis az ajándékküldés sokkal egyszerűbb formája a partnerség megerősítésének, mint a személyes találkozó. Valószínűleg ez utóbbi anyagilag nem is lenne kivitelezhető.

Ajándékküldés északon

A korábban említett északi országokban elsősorban nem a céges ajándékküldés van divatban, hanem emberek ajándékozzák meg így a másikat. Az ottani ajándékcsomagoknak két állandó kelléke van, az egyik az édesség, a másik pedig az alkohol. Az ajándékküldést itt mindenekelőtt a zord időjárási körülményekkel magyarázzák, a hideg idő és a sötét órák meglehetősen magas száma depresszióra hajlamossá teszi az embereket, vagyis több olyan dologgal kell élni, ami boldogságot okoz. Az alkohol és az édesség pedig pont ilyen dolgok, főleg akkor, ha kapja vagy küldi az ember, ezért lehet tehát, hogy arrafelé gyakoribb az ajándékküldés. Persze ki tudja, lehet, hogy a Mikulásnak is van köze a dologhoz...

Tartalomhoz tartozó címkék: Ajándékküldés
Az oldal tetejére